DREG NORDOVER: Tidleg i neste veke dreg «Kommandøren» nord til Sognefjorden der den skal testast på sambandet Mannheller-Fodnes. Inntil då ligg ferja ved verftet på Oma. (Foto: Fjellstrand AS)
DREG NORDOVER: Tidleg i neste veke dreg «Kommandøren» nord til Sognefjorden der den skal testast på sambandet Mannheller-Fodnes. Inntil då ligg ferja ved verftet på Oma. (Foto: Fjellstrand AS)

Legg turen til Sognefjorden

«Kommandøren» er klar til å verta sett i trafikk.
Publisert 09.01.2019 kl. 17.02.

Det opplyser Tor Kristoffersen, regionsjef i Fjord1.

Den nye el-ferja vart overlevert Fjord1 frå Fjellstrand i desember, men ferja ligg framleis til kai hos verftet på Oma. Frå 2020 tek Fjord1 over drifta av sambandet Våge-Halhjem, og «Kommandøren» skal overta ruta.


Testast i Sogn

– Den siglar nok oppover tidleg i neste veke, fortel Kristoffersen.

Han opplyser at ferja skal til Sognefjorden og testast på sambandet Mannheller-Fodnes, som ligg på strekkja Lærdal-Kaupanger i Sogn og Fjordane.

«Kommandøren» reiser nordover sjølv om det ikkje er sikkert om den kan brukast på ferjesambandet.

– Me må testa om den passar ved kaiane. Det er ei brei ferje, seier Kristoffersen.

Han er godt nøgd med at Fjord1 har overteke ferja, og gler seg til den kjem i bruk.

– Eg synest det er ein kjempeflott båt, og eg trur tysnesingane kan gle seg til den kjem i drift mellom Våge og Halhjem, seier han.

LES OGSÅ: Autopass-kort på Tysnes-ferjene


Stor salong

«Kommandøren» er bygd opp på ein annan måte enn «Selbjørnsfjord». Nede er eit stort og oversiktleg bildekk, medan salongen ligg over bildekket.

– Det er ein stor og oversiktleg salong, fortel salssjef Edmund Tolo hos Fjellstrand AS.

I salongen er plass til alle 292 passasjerar. På dekket er det plass til 120 personbilar, eller 12 trailerar.

Den nye el-ferja er ei vidareutvikling av «Ampere» som trafikkerer Lavik-Oppedal. Samanlikna med «Ampere» er «Kommandøren» både større og raskare.

– Den har høgare fart, større lastekapasitet og tre gonger batterikapasiteten, opplyser Tolo.

– Kommandøren er bygd i aluminium, og er dermed under halve vekta av tilsvarande fartøy i stål. Dette er i tillegg til å vera energivennleg, også eit materiale som er lett å resirkulera og dermed miljøvennleg på fleire måtar, fortset Tolo.

LES OGSÅ: Kan minska køproblema


DEKK: Det store og oversiktlege bildekket har plass til 120 personbilar. (Foto: Fjellstrand AS)
DEKK: Det store og oversiktlege bildekket har plass til 120 personbilar. (Foto: Fjellstrand AS)
SALONG: salongen er det plass til 292 passasjerar. (Foto: Fjellstrand AS)
SALONG: salongen er det plass til 292 passasjerar. (Foto: Fjellstrand AS)

Siste saker Gå til framsida

Onsdag: Ordføraren treng ei forsamling på E-brygga

Eit innlegg publisert i den offentlege Facebook-gruppa «Oppslagstavlo Tysnes» har vekt mykje nysgjerrigheit. – Hei alle saman! I morgon, onsdag 26. juni, treng eg litt hjelp frå store og små, innleiar Kleppe i innlegget som blei lagt ut tysdag kveld. Han skriv vidare at han skal vera med i eit program som skal...