DREG NORDOVER: Tidleg i neste veke dreg «Kommandøren» nord til Sognefjorden der den skal testast på sambandet Mannheller-Fodnes. Inntil då ligg ferja ved verftet på Oma. (Foto: Fjellstrand AS)
DREG NORDOVER: Tidleg i neste veke dreg «Kommandøren» nord til Sognefjorden der den skal testast på sambandet Mannheller-Fodnes. Inntil då ligg ferja ved verftet på Oma. (Foto: Fjellstrand AS)

Legg turen til Sognefjorden

«Kommandøren» er klar til å verta sett i trafikk.
Publisert 09.01.2019 kl. 17.02.

Det opplyser Tor Kristoffersen, regionsjef i Fjord1.

Den nye el-ferja vart overlevert Fjord1 frå Fjellstrand i desember, men ferja ligg framleis til kai hos verftet på Oma. Frå 2020 tek Fjord1 over drifta av sambandet Våge-Halhjem, og «Kommandøren» skal overta ruta.


Testast i Sogn

– Den siglar nok oppover tidleg i neste veke, fortel Kristoffersen.

Han opplyser at ferja skal til Sognefjorden og testast på sambandet Mannheller-Fodnes, som ligg på strekkja Lærdal-Kaupanger i Sogn og Fjordane.

«Kommandøren» reiser nordover sjølv om det ikkje er sikkert om den kan brukast på ferjesambandet.

– Me må testa om den passar ved kaiane. Det er ei brei ferje, seier Kristoffersen.

Han er godt nøgd med at Fjord1 har overteke ferja, og gler seg til den kjem i bruk.

– Eg synest det er ein kjempeflott båt, og eg trur tysnesingane kan gle seg til den kjem i drift mellom Våge og Halhjem, seier han.

LES OGSÅ: Autopass-kort på Tysnes-ferjene


Stor salong

«Kommandøren» er bygd opp på ein annan måte enn «Selbjørnsfjord». Nede er eit stort og oversiktleg bildekk, medan salongen ligg over bildekket.

– Det er ein stor og oversiktleg salong, fortel salssjef Edmund Tolo hos Fjellstrand AS.

I salongen er plass til alle 292 passasjerar. På dekket er det plass til 120 personbilar, eller 12 trailerar.

Den nye el-ferja er ei vidareutvikling av «Ampere» som trafikkerer Lavik-Oppedal. Samanlikna med «Ampere» er «Kommandøren» både større og raskare.

– Den har høgare fart, større lastekapasitet og tre gonger batterikapasiteten, opplyser Tolo.

– Kommandøren er bygd i aluminium, og er dermed under halve vekta av tilsvarande fartøy i stål. Dette er i tillegg til å vera energivennleg, også eit materiale som er lett å resirkulera og dermed miljøvennleg på fleire måtar, fortset Tolo.

LES OGSÅ: Kan minska køproblema


DEKK: Det store og oversiktlege bildekket har plass til 120 personbilar. (Foto: Fjellstrand AS)
DEKK: Det store og oversiktlege bildekket har plass til 120 personbilar. (Foto: Fjellstrand AS)
SALONG: salongen er det plass til 292 passasjerar. (Foto: Fjellstrand AS)
SALONG: salongen er det plass til 292 passasjerar. (Foto: Fjellstrand AS)

Siste saker Gå til framsida

Leiar: Tysnes bør få meir enn 400.000 i grasrotmidlar

Norsk Tipping har fordelt grasrotmidlane for 2018. Den viser at lag og organisasjonar i Tysnes har fått heile 433.568 kroner inn på bankkontoane sine frå tippeselskapet på Hamar. Det er eit svært bra tilskot til økonomien til ulike lokale lag og organisasjonar i kommunen vår.Det er idrettslaga som ser ut til å...

Debatt: – Vi kjøpte ikke for å drive hotell

Vi har satt i gang en prosess hvor vi ønsker å regulere eiendommen til hyttetomter og et leilighetsbygg. Prosjektet er fortsatt i en veldig tidlig fase. I forbindelse med den påbegynte reguleringsplanen hadde bladet Tysnes en artikkel om prosjektet. Vi redegjør der i korte trekk for hva vi ønsker med...